S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.


Obchodné podmienky

  1. I. Úvodné ustanovenia
    1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „OP“) obchodnej spoločnosti VETERIS, s.r.o., so sídlom Nám. Mládeže 1, 08001 Prešov , IČO: 31659314, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Prešov, oddiel Sro, vložka 669/P (ďalej len „predávajúci“)  upravujú právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým môže byť aj spotrebiteľ, vznikajúce z kúpnej zmluvy na diaľku, pri dodávke objednaného tovaru, reklamáciách a sťažnostiach, prípadne v súvislosti s nimi. Tieto OP sú vypracované v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa, o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku (ďalej len „kúpna zmluva“), ktoré platia pre nákup v internetovom obchode predávajúceho. V prípade, že niektoré otázky nie sú v OP upravené, spravujú sa príslušnými ustanoveniami právnych predpisov uvedených v predchádzajúcej vete.
    2. Kupujúcim sa rozumie, v systéme zaregistrovaná alebo neregistrovaná, fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácií elektronickú objednávku, spracovanú systémom obchodu (ďalej len „kupujúci“). Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný objednávkový formulár, obsahujúci informácie podľa ods. 2.C OP. Internetový obchod je predávajúcim vedený na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese http://www.veterea.sk (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
    3. Ustanovenia OP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a OP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
    4. Znenie OP môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia OP. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcimi sa riadia slovenským právom. Na účely týchto OP sa ako spotrebiteľ označuje kupujúci, ktorý sa podľa platných právnych predpisov považuje za spotrebiteľa. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s týmito OP a že s nimi výslovne súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovarov, ktoré sú umiestené na webovom rozhraní obchodu predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie ochranných známok, obchodných názvov, firemných log a i. predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade zmluvou výslovne dohodnuté inak.
  2. II. Uzavretie kúpnej zmluvy
    1. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých druhov tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok.
    2. Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia výhradne v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru sú uvedené ako celková suma, v rámci výberu možností dodania tovaru.
    3. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:
      1. kupujúcom a objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
      2. kúpnu cenu tovaru a spôsoboch úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
      3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len „objednávka“).
    4. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho odhaliť a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne.
    5. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
    6. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením potvrdenia objednávky (akceptovaním), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“) a zaniká dodaním tovaru a úhradou kúpnej ceny.
    7. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.
  3. III. Vlastníctvo tovaru
    1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
    2. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, pričom kupujúci sa stáva vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny.
    3. Predávajúci kupujúcemu odovzdá tovar spolu s dokladmi, ktoré k nemu prináležia, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaruv súlade s objednávkou a týmito OP.
  4. IV. Cena tovaru a platobné podmienky
    1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
      1. v hotovosti na dobierku, v mieste určenom kupujúcim v objednávke
      2. na účet predávajúceho - bankovým prevodom alebo prevodom on-line
      3. platobnou kartou
    2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je vyslovene uvedené inak, kúpnou cenou sú chápané aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru.
    3. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri preberaní tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná pred dodaním. Predávajúci nie je povinný zaslať tovar kupujúcemu, prípadne mu ho odovzdať/dodať, pred úhradou kúpnej ceny.
    4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
    5. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné navzájom kombinovať.
    6. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru.
    7. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
  5. V. Storno objednávky
    1. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej potvrdením predávajúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť kedykoľvek pred jej potvrdením predávajúcim kupujúcemu podľa ustanovení týchto OP.
  6. VI. Zodpovednosť za vady tovaru
    1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí spotrebiteľom. Pri použitých tovaroch nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
    2. Ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí alebo o použitý tovar, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka, expirácia).
    3. Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný tovar pri jeho prevzatí a reklamovať ihneď zjavné vady. Neskoršie reklamácie tohto typu nebude môcť predávajúci akceptovať.
    4. Za zjavné vady sú považované vady zistiteľné pri preberaní tovaru, a to najmä: a) množstevný a sortimentný rozdiel, b) znehodnotenie tovaru (zdeformovaný obal, poškodený obal a pod.)
    5. Za vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci a ktorú možno úspešne reklamovať sa nepovažuje:
      1. nepotrebnosť tovaru;
      2. dodatočná nespokojnosť s cenou;
      3. nespokojnosť s účinkami tovaru;
      4. kupujúci spôsobil vadu tovaru sám alebo ju spôsobili osoby, ktorým umožnil tovar používať;
      5. kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a pre vadu bola poskytnutá zľava z ceny tovaru;
      6. vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného bežným používaním (napr. v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený);
      7. boli porušené ochranné plomby na tovare;
      8. tovar sa reklamuje po uplynutí záručnej doby alebo inej lehoty alebo doby, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti (napr. po uplynutí doby exspirácie lieku) alebo po uplynutí doby životnosti (pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby);
      9. vady vznikli v dôsledku živelnej katastrofy alebo inej nepredvídateľnej udalosti spôsobenej vyššou mocou;
      10. vady boli spôsobené (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym či nadmerným používaním tovaru, jeho nesprávnym alebo nevhodným ošetrovaním, nesprávnym servisom, nesprávnym zaobchádzaním alebo uskladnením tovaru, nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca.
    6. Za vadu tiež nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený alebo k vade došlo prevádzkou alebo používaním v nevhodných podmienkach alebo neoprávneným zásahom do výrobku alebo jeho časti.
    7. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
    8. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
    9. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    10. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
    11. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
    12. Kupujúci berie na vedomie, že dôvodom pre reklamáciu, prípadne pre odstúpenie od zmluvy nie je nedostatočný alebo nežiaduci účinok tovaru.
    13. Kupujúci berie na vedomie, že tovar internetovej lekárne je špeciálnym tovarom, s ktorým je potrebné vždy zaobchádzať v zmysle priloženej písomnej informácie výrobcu.
    14. Ak sa prejavia po požití liekov ťažkosti alebo nežiaduce účinky, informujte nás písomnee-mailom, telefonickyalebo osobne priamo v lekárni, podľa kontaktných údajov uvedených v bode 14 týchto OP. Vaše informácie budú ďalej poskytnuté príslušným zodpovedným štátnym inštitúciám (Ústav štátnej kontroly veterinárnych biopreparátov a liečiv), v súlade so zákonom č. 362/2011 Z. z..
    15. Kupujúci rovnako berie na vedomie, že záručná doba nie je vždy totožná s dobou spotreby (expiračná doba), ktorá je vždy vyznačená na obale konkrétneho tovaru.
    16. Za tovar sa považuje liek alebo zdravotnícka pomôcka, prípadné iný tovar, ktorý je zverejnený predávajúcim na webovom rozhraní obchodu.
    17. Kupujúci môže reklamovať liek, ak zásielka obsahuje
      1. liek v inej liekovej forme, v inom množstve liečiva v jednej dávke lieku alebo v inej veľkosti balenia, ako bol objednaný,
      2. iný počet balení lieku, ako bol objednaný,
      3. liek s dátumom exspirácie kratším, ako je čas liečby zaslaným liekom pri dodržaní dávkovania lieku v súlade s údajmi uvedenými v písomnej informácii pre používateľov lieku,
      4. poškodený vnútorný obal lieku,
      5. liek bez písomnej informácie pre používateľa lieku alebo písomnú informáciu pre používateľa lieku, ktorá nie je v štátnom jazyku alebo v inom jazyku ako v štátnom jazyku, ak ide o písomnú informáciu pre používateľa lieku podľa § 22 ods. 6 písm. a) zákona o liekoch,
      6. liek s inou šaržou, ako je šarža uvedená na dodacom liste.
    18. Kupujúci môže reklamovaťzdravotnícku pomôcku, ak zásielka obsahuje
      1. poškodenú zdravotnícku pomôcku,
      2. iný počet balení zdravotníckej pomôcky, ako bol objednaný,
      3. zdravotnícku pomôcku po dátume exspirácie,
      4. zdravotnícku pomôcku, ktorá nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
      5. zdravotnícku pomôcku bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
  1. ​VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
    1. V súlade s § 7 ods. 1 Zák. č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru, resp. od prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je obsahom kúpa niekoľkých druhov tovaru alebo sa tovar skladá z niekoľkých častí (oznámenie o odstúpení je potrebné odoslať na adresu pre doručenie podľa bodu 14.1 OP). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Formulár na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe k týmto Ak sa spotrebiteľ rozhodne pre odstúpenie v tejto lehote, predávajúci mu vráti kúpnu cenu a ďalšie platby, ktoré od spotrebiteľa dostal. Na vrátenie platby použije predávajúci rovnaký platobný prostriedok, ktorý  spotrebiteľpoužil pri pôvodnej transakcii, a to za predpokladu, že spotrebiteľ výslovne neurčil inak. Ak  spotrebiteľ odstúpi iba od časti zmluvy, predávajúci vracia kúpnu cenu za vrátenú časť tovaru.
    2. Spotrebiteľ tovar vráti predávajúcemu späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k odstúpeniu od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ odoslal tovar späť pred uplynutím 14 dní.
    3. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša spotrebiteľ podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa priame náklady spojené s vrátením tovaru. Spotrebiteľ podľa ustanovenia § 10 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než aký je potrebnýna zistenie povahy a vlastností tovaru vrátane jeho funkčnosti. V tomto prípade si predávajúci vyhradzuje právo jednostranne započítaťsvoju pohľadávku na náhradu škody spôsobenej znížením hodnoty tovaru proti pohľadávke kupujúcehospotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
    4. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadnú stratu tovaru na ceste k predávajúcemu. Zásielky na dobierku nebudú akceptované.
    5. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar v pôvodnom nepoškodenom obale (s nepoškodenou ochrannou fóliou), nepoužitý a kompletný (vrátane príbalového letáku a podobne) a spolu s dokladom o kúpe.
    6. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od uzatvorenej zmluvy v prípadoch uvedených v ust. § 7 ods.6 Zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä nemá právo odstúpiť od zmluvy:
      1. pri predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
      2. pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený. 
  1. VIII. Záručná doba a jej plynutie
    1. Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie je uvedená pri konkrétnom tovare dlhšia záručná doba. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
    2. Ak ide o použitý tovar, kupujúci a predávajúci sa dohodli na kratšej záručnej dobe, a to 12 mesiacov.
    3. Pri tovaroch, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky tovaru.
    4. Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať daňový doklad o kúpe.
    5. Záručná doba začína plynúť od okamihu prevzatia tovaru spotrebiteľom.
    6. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
    7. Práva zo zodpovednosti za vady pri tovaroch, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva zaniknú.
    8. Ak je na tovare vyznačená exspiračná doba, končí sa záručná doba uplynutím tejto exspiračnej doby.
    9. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
    10. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
    11. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
    12. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
    13. Ako náhle kupujúci uplatní niektoré z práv zodpovednosti za vady tovaru, napríklad právo na odstránenie vady či zľavu z kúpnej ceny, je týmto prejavom viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.
  2. IX. Preprava a dodanie tovaru
    1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
    2. V prípade, že je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prebrať tovar pri dodaní.
    3. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
    4. Pri preberaní tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade spozorovania porušeného obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prebrať.
    5. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
    6. Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne. 
  3. X. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
    1. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom kontaktov uvedených v bode 14.A OP. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho pošle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
    2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je určená príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom v Prešove, Obrancov mieru 6.
    3. Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov môže spotrebiteľ svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatniť aj cestou alternatívneho riešenia sporu subjektom alternatívneho riešenia sporov. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
    4. Podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013), spotrebiteľ môže akékoľvek svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predávajúceho voči spotrebiteľovi môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Spotrebiteľ alebo predávajúci môžu uplatniť svoje práva a nároky prostredníctvom platformy riešenia on-line sporov podaním sťažnosti na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  4. XI. Ochrana osobných údajov
    1. Kupujúci súhlasí so spracovaním všetkých údajov predávajúcim, ktoré sú potrebné pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy. Jedná sa predovšetkým o meno a priezvisko, adresa bydliska, adresa elektronickej pošty, telefónne resp. mobilné číslo a ďalšie údaje, ktoré sú potrebné pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy (ďalej spoločne všetko lenako „osobné údaje“).Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
    2. Zo strany predávajúceho nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle čl. 22 nariadenia GDPR. Kupujúci ďalej berie na vedomie a akceptuje, že predávajúci môže poskytnúť a sprístupniť niektoré osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na riadne vybavenie realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy vrátane informácií potrebných pri vybavení reklamácie, vrátenia tovaru, žiadosti o nápravu, sťažnosti a pod., ďalším osobám, s ktorými predávajúci spolupracuje alebo bude spolupracovať pri jej vybavovaní alebo ktorých vyjadrenie je potrebné k jej vybaveniu. Služby týchto osôb bezpodmienečne súvisia s úspešným plnením kúpnej zmluvy a elektronickej objednávky, reklamácie, vrátenia tovaru, žiadosti o nápravu, sťažnosti medzi predávajúcim a kupujúcim. (kuriér, pošta, banka, servis, osoba vykonávajúca odborné posúdenie, v sťažnosti označená osoba, a pod.). Ďalšími príjemcami Vašich osobných údajov budú firmy Bohemiasoft s.r.o. (prevádzkovateľ ehsopového systému WEBAREAL), firma Unihost s.r.o. (správca serverov), firma Casablanca INT (prevádzkovateľ dátového centra), Heureka Shopping s.r.o. (spracovanie emailu pre zasielanie emailového dotazníka spokojnosti), VETEREA s.r.o. (správa webovej stránky a webového rozhrania obchodu).
    3. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
    4. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje pri objednávke vytvorenej z webového rozhrania obchodu uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
    5. Osobné údaje budú spracovávané po dobu, ktorá jenevyhnutná na splnenie účelu realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy. Najviac však po dobu 3 rokov od ich získania. Ak sa jedná o účtovné dokumenty, právne predpisy nám prikazujú uchovávať účtovné dokumenty po dobu 10 rokov od konca roka, ku ktorému sa vzťahujú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v papierovej podobe neautomatizovaným spôsobom.
    6. V prípade, že kupujúci požiada o informácie o spracovaní svojich osobných údajov, je mu predávajúci povinný túto informáciu predať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácií podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.​
    7. Osobné údaje kupujúceho poskytnuté predávajúcemu ako prevádzkovateľovi budú spracovávané manuálne aj automatizovanými prostriedkami aj bez súhlasu kupujúceho za účelom:
      1. Vybavenia reklamácie/vrátenia tovaru/žiadosti o nápravu zo strany kupujúceho; právnym základom spracovávania je ustanovenie čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR (t. j. plnenie práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci ako dotknutá osoba), ale aj ustanovenia právnych predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa (najmä z. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, z. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov), ako aj oprávnený záujem prevádzkovateľa (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR), ktorým je najmä preukázanie súladu jeho postupov s platnou legislatívou.
      2. Vybavenia sťažnosti kupujúceho; právnym základom spracovávania je ustanovenie čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR – a to oprávnený záujem prevádzkovateľa na vybavení žiadosti/korešpondencie kupujúceho;
      3. Vedenia evidencie reklamácií/vrátenia tovaru/sťažností; právnym základom spracovávania sú ustanovenia právnych predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa (najmä z. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa) a účtovníctva, ako aj oprávnený záujem prevádzkovateľa (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR), ktorým je najmä preukázanie súladu jeho postupov s platnou legislatívou. Osobné údaje využíva prevádzkovateľ v súlade s hore uvedenými účelmi v procese vybavovania reklamácií/vrátení tovaru/sťažností aj na komunikáciu s kupujúcim (napr. zasielanie informácií o stave vybavovania reklamácie/sťažnosti, žiadosť o doplňujúce informácie a pod). Bez spracovávania osobných údajov nie je možné vybavenie reklamácie/vrátenia tovaru/žiadosti o nápravu/sťažnosti realizovať.
    8. Kupujúci, ako dotknutá osoba má právo
      1. na základe písomnej (vrátane elektronickej) žiadosti na prístup k svojim osobným údajom (najmä vyžadovať potvrdenie, či sú alebo nie sú údaje spracúvané, kategórie spracúvaných údajov, účel spracúvania, zdroj ich získania, dobu ich uchovávania);
      2. na opravu nesprávnych, resp. doplnenie neúplných údajov;
      3. obmedzenie spracúvania údajov podľa čl. 18 GDPR (napr. ak sú údaje nesprávne, alebo spracovávané nezákonne);
      4. získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi podľa podmienok uvedených v čl. 20 GDPR;
      5. namietať z dôvodov týkajúcich sa jeho konkrétnej situácie v prípadoch, keď sa osobné údaje spracovávajú na účely oprávnených záujmov prevádzkovateľa, a to za podmienok uvedených v čl. 21 GDPR;
      6. na vymazanie údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil alebo v prípadoch stanovených v čl. 17 GDPR.
      7. Ak by ste sa domnieval(a), že spracovaním Vašich osobných údajov bolo porušené alebo je porušované nariadenie, máte okrem iného právo podať sťažnosť u dozorného úradu
      8. Nemáte povinnosť osobné údaje poskytnúť. Poskytnutie Vašich osobných údajov je nutným požiadavkom pre uzatvorenie a plnenie zmluvy a bez poskytnutia Vašich osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju z našej strany splniť.
    9. Prevádzkovateľom spracovávajúcim osobné údaje v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“) je: VETERIS, s.r.o., so sídlom Námestie mládeže 1, 08001 Prešov , IČO: 31659314, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Prešov , oddiel Sro, vložka 669/P
    10. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ustúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). Iba v takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.
  5. XII. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies
    1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho, ak nezaškrtne, že takéto informácie dostávať nechce.
    2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítači. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítači kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
  1. XIII. Používateľský účet
    1. Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci objednávať tovar (ďalej len „používateľský účet“).
    2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje, ktoré vyžaduje príslušný formulár, vrátane telefonického kontaktu. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
    3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho používatelského účtu.
    4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
    5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to predovšetkým v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet po dobu troch mesiacov nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane OP).
    6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to predovšetkým s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, resp. s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
  1. XIV. Záverečné ustanovenia
    1. Kontaktné údaje predávajúceho
      1. adresa pre doručovanie : VETERIS, s.r.o., Nám. mládeže 1, 080 01 Prešov 
      2. adresa elektronickej pošty : info@veterea.sk
      3. meno, priezvisko, kontakt zodpovednej osoby pre vybavenie objednávok : MVDr. Stanislav Malecký / tel. číslo +051 771 80 87
      4. Orgán dozoru: Ústav štátnej kontroly veterinárnych biopreparátov a liečiv, Biovetská 34, 949 01 Nitra,tel. č. +421376515506,fax č. +421376517915
    2. Ak ktorékoľvek ustanovenie OP bude považované za neplatné alebo neúčinné, na takéto ustanovenia (v rozsahu jeho neplatnosti alebo neúčinnosti) sa nebude prihliadať a bude považované za neobsiahnuté v OP, avšak bez vplyvu na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení OP. V takomto prípade sa predávajúci zaväzuje, že vynaloží všetko primerané úsilie na to, aby ihneď nahradil neplatné alebo neúčinné ustanovenie platným a účinným ustanovením, ktorého zmysel bude čo možno najbližší zamýšľanému zmyslu neplatného alebo neúčinného ustanovenia.
    3. Tieto Podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť 25.05.2022

 

V Prešove dňa 25.05.2022

 

 PRILOHA Č.1 FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY.pdf

 

NTE4MTE2